სასწავლო პროექტის გეგმა
სასწავლო თემის ავტორი
|
||
სახელი და გვარი
|
ფატიმა ციმინტია
|
|
რაიონი
|
წალენჯიხის
|
|
სკოლა
|
მ.ქანთარიას სახელობის #3 საჯარო სკოლა
|
|
ქალაქი
|
ჯვარი
|
|
თემის
მონახაზი
|
||
თემის დასახელება
|
||
ქართული ენა და იაკობი
|
||
თემის შინაარსი
|
||
მოსწავლეები ეცნობიან
ქართული ენის წარმომავლობას, მისი ქომაგის, იაკობ გოგებაშვილის ბიოგრაფიას.
დაათვარიელებენ მის მუზეუმს, გარემოს სადაც საფუძველი ჩაეყარა ,,დედა ენის“
სახელმძღვანელოს. ეცნობიან გოგებაშვილის ეპოქას, წერა-კითხვის გამავრცელებელი
საზოგადოების საქმიანობას.
|
||
საგანი
|
||
ქართული ენა ლიტერატურა.
|
||
დონე/კლასი
|
||
დაწყებითი მე-4 კლასი
|
||
განხორციელების დროის ჩარჩო
|
||
5 თვე ( X, XI, II, III, IV)
|
||
თემის საფუძვლები
|
||
შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები
|
||
ქართ. II. 6. მოსწავლეს შეუძლია
მასწავლებლის მიერ წაკითხულ მხატვრულ ტექსტებში ინფორმაციის მოძიება,
მონაკვეთების წაკითხვა და გაგება.
ქარ. II. 8. მოსწავლეს შეუძლია
მოსმენილი / წაკითხული ტექსტი ან ტექსტის ცალკეული ფრაგმენტი გარდაქმნას
აზრობრივ ნახატად.
|
||
პროექტის სასწავლო მიზნები/სწავლის შედეგები
|
||
· ინფორმაციის
მოპოვება ქართული ენის წარმომავლობის შესახებ. დედაენის როლს აღქმა ქართველი
ხალხის განვითარების საქმეში.
· იაკობ გოგებაშვილის წვლილი, მშობლიური ენის
დაცვის საქმეში, მისი ბიოგრაფიული დეტალების გაცნობა-გაანალიზება.
· გამოუმუშავდეთ მოსწავლეებს წიგნთან და კომპიუტერთან მუშაობის, ინფორმაციის მოძიების-დახარისხებისა და პრეზენტაციის უნარ–ჩვევები.
· ხელი
შეუწრო სოციალური უნარ-ჩვევების
განვითარებას.
|
||
მიმართულების მიმცემი საკვანძო შეკითხვები
|
||
ზოგადი კითხვა
|
თქვენი
აზრით, რა ეხმარება მოსწავლეებს კითხვის უკეთ შესწავლაში?
|
|
თემატური კითხვები
|
1.როგორ
იწერებოდა ,, დედაენა“? 2 . რა იცით იაკობ გოგებაშვილის შესახებ? 3. რა წვლილი
შეიტანა იაკობმა ქართული ენის შენარჩუნების საქმეში? 4. რა საშიშროების წინაშე
იდგა ქართული ენა გოგებაშვილის ეპოქაში?
|
|
შინაარსობრივი კითხვები
|
1.იაკობ
გოგებაშვილის რომელი ნაწარმოები მოგწონთ და რატომ?
2. იაკობ გოგებაშვილის
ნაწარმოების რომელი პერსონაჟი მოგწონთ და რატომ?
|
|
საბაზისო უნარ-ჩვევები
|
ინტერნეტში
ინფორმაციის მოძიება, სურათების გადმოწერა. Power Point-ში მუშაობა
|
სასწავლო პროცედურები
|
აქტივობა პირველი: მუშაობა სქემაზე
,,ვიცი, მინდა ვიცოდე, გავიგე“ მოთელვა, წინარე ცოდნის გააქტიურება.
აქტივობა მეორე: ვიზიტი ვარიანში
.
აქტივობა მესამე: ექსკურსიის შთაბეჭდილებების
გადატანა ფურცელზე, თხზულებებისა და ნახატების შექმნა.
აქტივობა მეოთხე: ვკითხულობთ
გოგებაშვილის მოთხრობებს, ამ მათზე დაყრდნობით
ვატარებთ ანალიტიკურ წერებს.
აქტივობა მეხუთე: დოკუმენტური ფილმების ჩვენება იაკობ გოგებაშვილზე, ჩვენება ფილმისა
„იავნანამ რა ქნა?“
აქტივობა მეექვსე: მზადება პროექტის პრეზენტაციისათვის, ამისთვის იქმნება ხუთი ჯგუფი, სადაც
ხდება დავალებების, საპრეზენტაციო მასალების გადანაწილება:
I ჯგუფი: იაკობ გოგებაშვილის ბიოგრაფია.
II ჯგუფი:
გოგებაშვილის გამოცემები.
III ჯგუფი: ვიზიტი ვარიანში
IV ჯგუფი: ,,დედა ენა“ ერის ბუჯი.
V ჯგუფი: წერა-კითხვის გამავრცელებელი
საზოგადოება - ენის სადარაჯოზე.
აქტივობა მეშვიდე: კედლგაზაეთების მომზადება ჯგუფებში
აქტივობა მერვე: მუშაობა ბროშურაზე - ქართული ენა
და იაკობი.
აქრიბობა მეცხრე: პროექტის პრეზენტაცია.
აქტივობა მეათე: მასწავლებლის
თვიდშეფასებისა და მოსწავლეთა შეფასების რუბრიკების შექმნა.
|
დიფერენცირებული სწავლება
|
||
|
სპეციალური საჭიროებები
|
ვაძლევ დამატებით
დროს სწავლისათვის, ვრთავ ჯგუფურ
მუშაობაში. ვახდენ წერილობითი ტექსტის ნაცვლად ზეპირ გამოკითხვას.
|
|
არაქართულენოვანი
მოსწავლეები (მოსწავლეები, რომლებისთვის სწავლების
ენა არ არის მშობლიური)
|
არ მყავს
|
|
მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეები
|
არ მყავს
|
სასწავლო თემისთვის საჭირო მასალები
|
ტექნოლოგია
– ტექნიკა (მონიშნეთ პროექტისათვის საჭირო ტექნოლოგიური
უზრუნველყოფა)
|
||
ფოტოკამერა
კომპიუტერი
(ები)
ციფრული კამერა
DVD ფლეიერი
ინტერნეტკავშირი
|
ლაზერული დისკი
საბეჭდი მანქანა/პრინტერი
პროექტორი
სკანერი
ტელევიზორი
|
VCR, ვიდეო
ვიდეოკამერა
ვიდეო საკონფერენციო
აღჭურვილობა.
|
ტექნოლოგია – პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )
|
||
მონაცემთა ბაზა/ცხრილები
საგამომცემლო პროგრამები
ელფოსტის პროგრამა
ენციკლოპედია კომპაქტდისკზე
|
ფოტო/სურათების დამუშავება
ინტერნეტძიება
მულტიმედია
|
ვებგვერდის შექმნა
ვორდის პროგრამა
|
ბეჭდვითი მასალები
|
სახელმძღვანელოები, სასწავლო გზამკვლევები, მოთხრობები, და ა.შ.
|
ინვენტარი/მასალები
|
|
ინტერნეტრესურსები
|
Google.ge
|
სხვა რესურსები
|
საველე
ვიზიტები, მოწვეული სტუმრები, მოსწავლეები სხვა ჯგუფებიდან, ადგილობრივი
თემის/საზოგადოების წარმომადგენლები, მშობლები და ა.შ.
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий